En högtidlig dag

Där går dom tågande, alla barnen. Flaggorna i högsta hugg och det är glada och förväntansfulla. -Hur ska han se ut? har han krona? åker han i en pumpa? Till å med mina stora killar verkar tycka det är spännande.

Min lille kille  håller fröken i handen. Jag får en mammakärleksklump i halsen och börjar nästan gråta.

De ställer sig på en lång rad och ut kommer dom…kungen och drottningen!!

Min lillkille står där lite bakom de andra som om han är rädd att den där kungen som ser ut som en vanlig gubbe skulle råka hälsa på honom, men han viftar med sin flagga högtidligt och stolt.

min mellan sa att drottningens mun såg ut som ett streck.

Men en historisk dag var det iallafall att fått träffat kungen .

-länge leve kungen sa 2 åringen i vagnen och man må tycka vad man vill om monarki men det var som sagt en speciell dag och det slog mej hur viktigt det är för barnen att få känna de där högtidliga ibland, och att känna sig sedda och viktiga.

En del står där i livet och viftar med sina flaggor men ingen ser , de ropar men ingen hör, de sträcker ut sin famn men får ingen kram.

Jag tittar mot de mina och de ler

bekräftelse åt båda håll.

flaggan är hissad !

 

One thought on “En högtidlig dag

Kommentera

